4 manieren om gezonder te leven

4 manieren om gezonder te leven

Tegenwoordig hebben veel mensen het druk en daardoor vergeten ze soms om aan hun gezondheid te blijven denken. Vaak denken mensen dat het veel tijd en moeite kost om gezonder te leven, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. In deze blog geven wij vier simpele tips om gezonder te leven. Uiteindelijk voel je je hierdoor waarschijnlijk ook fitter en beter in je vel. Genoeg redenen om deze vier tips uit te proberen dus.

 

Gezond en regelmatig eten

Allereerst is het natuurlijk belangrijk om gezond te eten. Regelmatig en variërend eten zijn de belangrijkste punten waarop je moet gaan letten. Probeer dus op vaste tijdstippen te eten en zorg ervoor dat je voldoende groenten en fruit binnenkrijgt. Daarnaast is zelf koken met verse ingrediënten beter dan kant-en-klare maaltijden, omdat zelfgemaakte recepten onbewerkt zijn en dus gezonder. Vaak helpt het ook om je eigen lunch mee te nemen naar het werk, omdat er vaak niet echt gezonde maaltijden aanwezig zijn in bedrijfskantines. Tot slot kan je om te voorkomen dat je impulsaankopen doet in de supermarkt vooraf een voedingsplanning maken.

 

Drink genoeg en schoon water

Daarnaast is het ook belangrijk om voldoende gehydrateerd te blijven. Water krijgt hierbij de voorkeur. Als je het lastig vindt om voldoende water binnen te krijgen kan het handig zijn om elke dag een grote fles mee te nemen en op je bureau te zetten. Hiermee kan je namelijk goed bijhouden hoeveel water je hebt gedronken op een dag. Een andere tip is om je drinkwater zelf te filteren. Drinkwater raakt namelijk steeds vervuilder en dit heeft natuurlijk ook invloed op je gezondheid. Met Brita waterfilters kan je zelf drinkwater zuiveren om een makkelijke manier zodat het water fris en zuiver blijft.

 

Blijf bewegen

Regelmatig bewegen helpt ook om je fitter en gezonder te voelen. Daarbij hoef je natuurlijk niet elke dag een uur intensief te sporten. Elke dag 15 minuten wandelen of fietsen helpt ook al. Probeer bijvoorbeeld om tijdens lunchtijd een stukje te gaan lopen. Ook de zwaardere huishoudelijke klussen zoals de hond uitlaten of in de tuin werken tellen mee als beweging. Voorkom dus dat je te veel stil zit en je zult merken dat je je fitter gaat voelen.

 

Rust goed uit

Tot slot is het ook belangrijk om voldoende te ontspannen en te slapen. Probeer dan ook om echt te ontspannen op de momenten dat je geen verplichtingen hebt. Plan desnoods elke dag een tijdstip in waarop je een momentje voor jezelf hebt. Hiermee voorkom je namelijk stress, want stress is ontzettend slecht voor je lichaam. Wanneer je moeite hebt met slapen, probeer dan op een vast tijdstip naar bed te gaan en beeldschermen te vermijden voordat je gaat slapen.

 

Reageren is niet mogelijk.